Vzhodno-zahodni zemljevid: percepcija slovenskega postdramskega gledališča na vzhodu in zahodu
Tomaž Toporišič
Prispevek mapira specifičnost recepcije slovenske postdramske gledališke produkcije na Vzhodu (predvsem v republikah Jugoslavije) in Zahodu (zlasti v Zahodni Evropi) ter preveri, na kakšen način so tovrstne prakse prebijale nacionalne okvirje ter se vključevale v medkulturno izmenjavo. Hkrati dekonstruira konstrukte o (post)socialistični umetnosti, ki so nastajali v stiku dveh perspektiv: vzhoda in zahoda. Kot primeri rabijo fenomeni od 70. let prejšnjega stoletja do danes (Pekarna, KPGT, SMG, NSK, Tomaž Pandur). Namen je izrisati zemljevid umetniškega, produkcijskega, festivalskega, kritiškega in teoretskega mreženja, ki je nastalo med vzhodom in zahodom ter večkrat proizvedlo diametralno nasprotujoča si branja slovenskega gledališča.
Dr. Tomaž Toporišič je dramaturg, prevajalec, gledališki teoretik in kritik. Temeljno področje njegovega delovanja so sodobne uprizoritvene umetnosti in literatura s posebnim poudarkom na medsebojnem prepletanju obeh. Leta 1995 je soustanovil festival sodobnih uprizoritvenih umetnosti Exodos; med letoma 1997 in 2003 je bil umetniški direktor Slovenskega Mladinskega gledališča. Je avtor štirih knjig ter številnih razprav o sodobni dramatiki in gledališču. Zdaj je dramaturg Slovenskega mladinskega gledališča in predavatelj sociologije gledališča na FF Univerze v Ljubljani ter kulturnih študij FHŠ Univerze na Primorskem v Kopru.