Nahajate se na arhivskem spletnem mestu Festivala Borštnikovo srečanje - za obisk aktualnega spletnega mesta, kliknite tukaj.

Vpliv medkulturnih in medjezikovnih stikov na slovenski odrski govor

Katarina Podbevšek

Medkulturnost (in z njo povezana medjezikovnost) ni na novo izmišljen koncept globalizacijske dobe, ima pa v novih družbenopolitičnih razmerah širši pomen in spodbuja t. i. medkulturno zavest, ki terja posebno občutljivost za drugo in drugačno. Gledališče se od nekdaj odziva na družbene...

Prevodi in uprizoritve slovenske dramatike v mednarodnem prostoru

Gašper Troha

Prispevek analizira prevode slovenske dramatike od 80. let prejšnjega stoletja dalje. V zadnjem desetletju nekdanje Jugoslavije je bila politična prioriteta promocija slovenske kulture v jugoslovanskem prostoru. Z osamosvojitvijo je naše gledališče doživelo močno zoženje prostora...

Medkulturni vplivi v sodobnem plesu v Sloveniji

Rok Vevar

Zgodovina sodobnega plesa v Sloveniji je sosledje in sobivanje treh poglavitnih estetsko-kulturnih vplivov: v prvi polovici 20. stoletja je bil sodobni ples v Sloveniji posredno ali neposredno izpostavljen vplivu Ausdruckstanza ali novega nemškega plesa. Od 60. let naprej se je v Sloveniji in...

Migracije, travma in drugost v sodobnem slovenskem gledališču

Milija Gluhovic

Prispevek obravnava politiko razlikovanj v slovenskem javnem prostoru skozi prizmo izbranih slovenskih uprizoritev, ki preiskujejo vprašanja prisilnih migracij, drugosti in (zgodovinske) travme. Raziskava vključuje uprizoritve v režijah Janeza Janše (Slovensko narodno gledališče, 2007),...

Sodobne scenske prakse onkraj statusa razlike

Nenad Jelesijević

Potencialna hibridnost umetniškega izraza je izhodišče za premislek o potencialu sodobnih scenskih praks, ki se odmikajo od vsakršnih zamejitev oziroma izvajanja klasifikacije na podlagi kulture, jezika, etnije, spola ali ekonomskih kriterijev. Vplive t. i. medkulturnih izmenjav na scenske...
Klasična spletna stran