Nahajate se na arhivskem spletnem mestu Festivala Borštnikovo srečanje - za obisk aktualnega spletnega mesta, kliknite tukaj.

O očaranih gledalcih

Marline Lisette Wilders in Attila Szabó

Razpravljali bomo o tem, kako gledalci doživljajo gledališke predstave. Slednje so urejene v skupine širokih, transnacionalno navzočih tipov, kot so govorjeno gledališče, plesno gledališče, glasbeno gledališče in kleinkunst. Predstavili bomo rezultate kvantitativne (vprašalnik) in kvalitativne (žariščne skupine in intervjuji) raziskave občinstva v obdobju 2010–2014 v Groningenu (Nizozemska), Tartuju (Estonija), Debrecenu (Madžarska) in Tynesidu (Velika Britanija). Iz rezultatov razberemo portret na splošno zelo zadovoljnega občinstva z majhnimi, a pomembnimi razlikami med različnimi žanri in mesti. Z razlikami in podobnosti bomo sprožili debato o tem, kako tolmačiti določene ključne sestavne dele gledališke izkušnje: vživljanje, osebni in družbeni pomen, spoznavno in čustveno vpletenost ter kompleksnost predstav.

 

Marline Lisette Wilders je doktorirala na Univerzi v Groningenu (Nizozemska). Predavala je na Oddelku za umetnost, kulturo in medijske študije Univerze v Groningenu ter kot docentka v okviru programa kulturnih študijev na Univerzi v Amsterdamu. Nekaj let je delala tudi kot svetovalka na področju arhitekture. Trenutno je povezana z meduniverzitetnim oddelkom za regionalne in urbane študije ter načrtovanje v okviru Politehniške univerze v Turinu.

Attila Szabó je namestnik direktorja Madžarskega gledališkega muzeja in inštituta v Budimpešti (Madžarska). Bil je koordinator in raziskovalec za Madžarsko pri več mednarodnih raziskovalnih projektih na področju gledališke arhitekture (TACE), v okviru Evropske zbirne knjižnice uprizoritvenih umetnosti (ECLAP) ter Evropskega centra za uprizoritvene umetnosti (PACE.V4). Njegova glavna raziskovalna področja so sodobno srednjeevropsko gledališče, gledališče in sprava s preteklostjo, družbeno in dokumentarno gledališče, rekonstrukcija uprizoritev, sociologija gledališča, intersubjektivnost in konverzacija.

Klasična spletna stran