Avtorski projekt
Učene ženske po motivih Molièrovih Učenih žensk
SLG Celje in Mestno gledališče Ptuj
Premiera: 18. 9. 2015, Slovensko ljudsko gledališče Celje; 12. 10. 2015, Mestno gledališče Ptuj
Predstava traja 1 uro 50 minut in nima odmora.
Avtorji besedila ustvarjalci uprizoritve
Režiser Jernej Lorenci
Dramaturg Matic Starina
Scenograf Branko Hojnik
Kostumografka Belinda Radulović
Avtor glasbe in korepetitor Branko Rožman
Koreograf in asistent režiserja Gregor Luštek
Lektor Jože Volk
Igrajo
Filaminta Pia Zemljič
Armanda Minca Lorenci
Beliza Barbara Medvešček
Henrieta Liza Marija Grašič
Klitander Primož Vrhovec k. g.
Krizald Vojko Belšak
Trissotin Gregor Zorc k. g.
Vadius Andrej Murenc
Besedilo je nastalo po motivih Molièrovih Učenih žensk v prevodu Josipa Vidmarja.
Projekt izhaja iz Molièrove komedijo Učene ženske, s pomočjo katere se ustvarjalci uprizoritve presprašujejo o spolnosti danes. Gre za razkorak med duhovnostjo (učenostjo) in ljubeznijo/spolnostjo. Med ”višjo sfero” in zemeljskim, vulgarnim, zastarelim. Med žensko z umom, ki živi polno življenje, in žensko – sužnjo ljubezni, otroku, soprogu. Uprizoritev temo razširja in se sprašuje, zakaj ima spolnost danes še vedno negativni predznak. Sprašuje se o njenem mestu v vsakdanjem življenju, v medijih in v spalnici. Zakaj je med temi polji takšen razkorak? Zakaj ima javnost potrebo skrivati to, kar nas vse življenje žene, to, kar ne uničuje, temveč je kreacija v najčistejši obliki, živi umetniški akt, ki ne potrebuje publike? Danes, ko nas mediji bombardirajo s podobami nasilja, z lažmi, s ”sprijenostjo” človeške narave, v času, ko je črna kronika jutranji užitek ob kavi, je akt ljubezni še vedno tabu.
"Na koncu se kljub lahkotnemu uvodu in nekaterim komičnim vložkom uprizoritev izteče kot zelo subtilna odrska študija, razpeta med travestijo in grotesko, močno pa je poudarjena pristna čustvena in lirska komponenta. /…/ In kakor se predstava preizprašuje o smiselnosti gledališča in umetnosti nasploh, se prav z mojstrsko izpeljavo tovrstnega dvoma dokazuje upravičenost njenega obstoja."
Peter Rak, Delo, 29. 10. 2015