Gerhart Hauptmann
Rose Bernd
Slovensko ljudsko gledališče Celje
Premiera: 6. 5. 2016, Slovensko ljudsko gledališče Celje
Predstava traja 1 uro 30 minut in nima odmora.
Naslov izvirnika Rose Bernd
Režiserka Mateja Koležnik
Prevajalka Mojca Kranjc
Dramaturginja Nika Leskovšek
Scenograf Marko Japelj
Kostumograf Alan Hranitelj
Glasbeni opremljevalec in korepetitor Simon Dvoršak
Koreografka Magdalena Reiter
Lektor Jože Volk
Igrajo
Bernd Bojan Umek
Rose Bernd Liza Marija Grašič
Christoph Flamm Andrej Murenc
Gospa Flamm Pia Zemljič
Arthur Streckmann Igor Žužek
August Keil Aljoša Koltak
Martin David Čeh
Delavci pri Flammu Barbara Medvešček, Manca Ogorevc, Tanja Potočnik, Igor Sancin, Damjan M. Trbovc
Rose Bernd je uprizorjena z dovoljenjem Felix Bloch Erben Agency, Berlin, Nemčija.
Drama Rose Bernd je bila premierno uprizorjena leta 1903 v Deutsches Theatru v Berlinu, avtorja pa je navdihnila resnična zgodba o petindvajsetletni detomorilki Hedwig Otte.
Rose je mlado dekle, razpeta je med svojimi željami in pričakovanji drugih ljudi. Že več kot tri leta odlaga poroko z Augustom Keilom. Njen oče si silno želi, da bi se poročila z njim, saj bi se lahko preselila k njemu in njune materialne težave bi bile rešene. Poročeni župan Flamm ljubimka z Rose, izgovarja se na bolehno ženo. Rose se zaljubi vanj. Streckmann ji namigne, da ve, kaj se je dogajalo med njo in Flammom. Izkaže se, da je Rose noseča, zato se odloči poročiti z Augustom, čeprav
otrok ni njegov. Niz nesrečnih dogodkov in hudobija zavistnežev pripeljeta Rose do detomora.
Zgodba mlade ženske, ujete v tradicionalno in zaprto okolje, ki zaradi svojih nekonvencionalnih, za družbo nesprejemljivih dejanj pade v nemilost okolice, je pretresljiv prikaz propada mlade ženske, ki si od življenja želi več, kot ji nameni družba, v katero je vpeta.
"In vendar je režiserki Mateji Koležnik s sodelavci in igralci uspelo iz sorazmerno skromnega besedila ustvariti vrhunsko predstavo, predvsem pa z domišljeno uprizoritveno strategijo obenem ohraniti avtentičnost originala, svežino aktualnosti ter občutek tematske brezčasnosti."
Peter Rak, Delo, 10. 5. 2016