Rosana Hribar, Gregor Luštek
16
Produkcija magistrskega programa Umetnost giba AGRFT UL, koproducent Plesni teater Ljubljana
Predstava traja 45 minut in nima odmora.
Kostumografka Katarina Škaper
Avtor glasbe Philip Glass
Oblikovalec svetlobe LCLights
Nastopata
Rosana Hribar
Gregor Luštek
Mentorji
Gib
red. prof. Tanja Zgonc
Eppur si muove! (Galileo Galilei)
Kako okusiti odnos, slišati gib, videti besedo, ki ni nikoli izrečena, temveč ves čas ostaja na konicah prstov in na površini grodnice? Kako začutiti govorico kot serijo preveč izrečenih besed, ki težijo telo in upočasnijo korak? In vendar se premika, ves čas, povsem na površini, vedno drugače! Plesni in koreografski par Rosana Hribar in Gregor Luštek, ki ju v zadnjih letih skupnega ustvarjanja zaznamujejo predvsem serije duetov spektakularnega tarantinovskega pas de deuxa, v duetu 16
obračata nov list na poti skupnega ustvarjanja, ki ga opredeljujejo vzdržljivost izplesovanja, mehkejši tonus gibanja in leta, ki so se vmes nabrala.
Brutalna iskrenost
Serije duetov Rosane Hribar in Gregorja Luštka so zasnovane kot predstava o življenju, ki razpira vpogled v intimno in profesionalno (so)delovanje koreografskega para, in v slovenski sodobni ples že vrsto let vnašajo svojevrsten gibalni izraz in puščajo neizbrisen pečat. Edinstvenost v koreografiji in emocionalni naboj ustvarjata samosvojo plesno govorico, ki v duetu 16 ne potrebuje več zunanje utemeljitve, saj sama po sebi sproti zabrisuje meje, ki si jih postavlja; med osebnim in zasebnim,
med jezikom in govorom, med fiziko in kemijo, med emocijo in erosom. Govorica dveh (p)ostaja eno v svojevrstni, neizgovorljivi energiji, ki preči polja na način, da skozi prostor izstopi izplesovanje samo. Njun ples si prostor vzame, ga zgrabi za vrat in preoblikuje na način, da za njim ostaja pot v zraku in cmok v trebuhu. Brutalna iskrenost brez dlake na jeziku. Kakor obdobje življenja na vsaki dve leti prelijeta v nekaj časovnih enot in ga uprostorita, se v duetu 16 soočata tudi z
zunanjimi omejitvami plesnega telesa (po štiridesetem letu). In medtem ko sediment različnih plesnih izrazov in intimnih izkušenj dobiva zrelejši, odpornejši in vzdržljivejši tonus, se želja (po izplesovanju) kaže kot zrcalna slika gona po življenju.
Nihče ni imel prave besede za gib in njegovo bistvo. (Pino Mlakar)