Nahajate se na arhivskem spletnem mestu Festivala Borštnikovo srečanje - za obisk aktualnega spletnega mesta, kliknite tukaj.

Slavko Grum, Sebastijan Horvat

Goga, čudovito mesto

Goga, čudovito mesto <em>Foto: Damjan Švarc</em>

Foto: Damjan Švarc

Slovenska družinska in družbena drama

Produkcija Drama SNG Maribor
Premiera: 19. 3. 2011 Stara dvorana, SNG Maribor
Predstava traja 2 uri in 15 minut in nima odmora.

Krstna uprizoritev 

Režiser Sebastijan Horvat
Dramaturg Andraž Golc
Scenograf Marko Japelj
Kostumografka Belinda Radulović
Skladatelj Drago Ivanuša
Oblikovalec svetlobe Pascal Mérat
Lektor Janez Bostič
Oblikovalka maske Mirjana Djordjević


Igrajo 
Afra, Igralka, Tereza Milada Kalezić
Tarbula, Babica, Mama Irena Varga
Elza, Redovnica, Gospa z otrokom Irena Mihelič
Učiteljica, Silvia de Saint, Hana Nataša Matjašec Rošker
Julija, Dekle s pšeničnimi lasmi, Hana, Služkinja Mateja Pucko
Tju Ališa Kasjak Gutman k. g. 
Knut Larsen, Viktor Sabajev, Vojak Vladimir Vlaškalić
Madona, Mlad fant Kristijan Ostanek
Pietro Garelli, Starec, Oče, Vajda Miloš Battelino
Vikont Le Funèbre, Primarij, Oče, Uradnik Davor Herga
Zdravnik, Sin, Gimnazijec, Študent Nejc Ropret
Nemi človek, Natakar, Frank, Slavko Branko Jordan
 

Slavko Grum (1901–1949) je po študiju medicine na Dunaju stažiral tudi v ljubljanski  bolnišnici za duševne bolnike. Stik s praktično psihopatologijo, ko je vsak dan "strmel v oči, zamaknjene v tuje svetove", in ljubezensko razočaranje sta še povečala njegovo izredno občutljivost, nagnjenost k melanholiji in depresijam. Opazovanje odklonskih in shizofrenih načinov dojemanja sveta je bilo vir navdiha za literarna dela, v katerih je, kot pred njim Ivan Cankar, raziskoval jedro slovenskega slehernika. V drami Dogodek v mestu Gogi (1929) je uporabljal sodobne dramske tehnike montaže in fragmentacije, skozi katere je v novi formi govoril o izgubljenem, osamljenem človeku v urbanem primežu tipičnih slovenskih nevarnih razmerij. V avtorskem projektu Goga, čudovito mesto režiser Sebastijan Horvat iz različnih proznih in dramskih besedil Slavka Gruma izriše devet peklenskih mučilnic izgubljenih duš ter poskuša razpreti vprašanje človeškega soočanja z nepovratnim. Zemljevid predstave nas vodi v pozabljene prostore intime, ki s svojo skrivnostno domačnostjo, prepredeno s sencami grehov, travm, ponižanj in strahov, napovedujejo še strašnejšo noč, ki čaka v devetem krogu pekla, kjer vladata mraz in večna zima, kjer zaledeni vsako čustvo in zastane kri.

Klasična spletna stran