Nahajate se na arhivskem spletnem mestu Festivala Borštnikovo srečanje - za obisk aktualnega spletnega mesta, kliknite tukaj.

dr. Tomaž Toporišič

dr. Tomaž Toporišič

Dr. Tomaž Toporišič je dramaturg, prevajalec, gledališki teoretik in kritik. Temeljno področje njegovega delovanja so sodobne uprizoritvene umetnosti in literatura s posebnim poudarkom na medsebojnem prepletanju obeh. Med leti 1997 in 2003 je bil umetniški direktor Slovenskega Mladinskega gledališča, leta 1995 je soustanovil festival sodobnih uprizoritvenih umetnosti Exodos. Je avtor štirih knjig ter številnih razprav o sodobni dramatiki in gledališču. Zdaj je dramaturg Slovenskega mladinskega gledališča in predavatelj na oddelku kulturnih študij FHŠ Univerze na Primorskem v Kopru.

Prispevek z naslovom Singularnost in mnoštvo. Za emancipirano dramaturgijo se bo ukvarjal z dejstvom, da danes ločnice in označevanja, kot sta teoretični in praktični dramaturg in dramaturgija, ne zdržijo več, saj smo priča vedno vnovičnim stapljanjem in levitvam dramaturških funkcij. Dramaturg tako kreativno sodeluje v raznolikih procesih, povezanih z umetniškimi strategijami, a za razliko od režiserja in igralcev, paradoksalno nikoli ni čisto zares razumljen kot avtor ali vsaj  Foucaultova avtorska funkcija ali Barthesov pisar. Pa vendar se v kritikah skozi sklicevanja in velikokrat prikrita citiranja njegovih meta-gledaliških besedil in opomb ob predstavah posredno pojavlja kot oprijemališče za kritiške interpretacije predstav.

Naša teza bo, da dramaturgija v sodobnem gledališču združuje singularnost in mnoštvo  (Jean Luc Nancy) in da je položaj dramaturgije na prelomu tisočletja, po izteku umetniških revolucij XX. stoletja, možno razumeti s pomočjo reinterpretacije pojma emancipirani gledalec Jacquesa Rancièrja. Dramaturg torej kot utelešenje dveh emancipacij: gledalcev in izvajalcev? Emancipirani dramaturg,  ki mora gledalce in izvajalce prepričati, kako je dejanje predstave predvsem dinamični tour de force singularnosti in mnoštva, utelešenje dejstva, da "biti" ne obstaja brez "biti z", da jaz ne predhaja mi in da brez sobivanja ni bivanja.

Klasična spletna stran