Nahajate se na arhivskem spletnem mestu Festivala Borštnikovo srečanje - za obisk aktualnega spletnega mesta, kliknite tukaj.

dr. Regine Elzenheimer

dr. Regine Elzenheimer

Dr. Regine Elzenheimer je dramaturginja, teatrologinja in predavateljica. Delovala je kot dramaturginja v Operi v Frankfurtu, na svetovni razstavi Expo 2000 v Hannovru, v stuttgartski Operi ter kot zunanja raziskovalka in predavateljica na Univerzi v Frankfurtu. Je avtorica številnih publikacij na temo sodobnega glasbenega gledališča in post-dramskega gledališča. Trenutno je vodja dramaturškega oddelka v Operi v Mannheimu.

V prispevku Dramaturgija glasbenega gledališča v času postdramatske spremembe paradigem, Elzeinheimerjeva razmišlja o temeljnih spremembah sodobnega gledališča, ki je ustvarilo vrsto širših umetniških pristopov in postdramatskih oblik in da se mora v tem okviru spremeniti tudi pogled na področje dramaturgije. Proces ustvarjalnja gledališča danes ni več samo interpretativni pristop, pač pa tudi umetniška kreacija sama po sebi.  Medtem ko je konstruktivni značaj dramaturškega dela v gledališču bolj ali manj že uveljavljen, pa je v glasbenem gledališču šele na začetku ohrabrujočih eksperimentalnih pristopov do "umetnin", do razmišljanja o glasbi, o besedilu in prostoru kot o materialu scenskega dela ali konceptualizaciji glasbenega gledališča, ne samo v smislu uprizarjanja opere znotraj repertoarnega gledališča, temveč v tudi v smislu širšega kreativnega procesa ustvarjanja novih del. To pa v praksi pomeni, da je potrebno biti precej prepričan v sodobno glasbo in gledališče ter v takoimenovano kreativno "motenje" operne rutine, pa tudi v repertoar preteklih stoletij. Prepričati pa je potrebno gledališče (direkcijo, glasbenike - ansamble), pa tudi občinstvo. V tem pogledu je dramaturgija glasbenega gledališča postavljena pred izziv vzpostavljanja novih načinov in oblik glasbene gledališkosti in mediacije.

Klasična spletna stran