Nahajate se na arhivskem spletnem mestu Festivala Borštnikovo srečanje - za obisk aktualnega spletnega mesta, kliknite tukaj.

Nagrade 45. Festivala Borštnikovo srečanje

Nedelja, 24. oktober 2010

IZJAVA STROKOVNE ŽIRIJE OB PROGRAMU FESTIVALA BORŠTNIKOVO SREČANJE 2010

Strokovna žirija FBS 2010 se je po temeljitem premisleku in analizah predstavljene produkcije slovenskih gledališč v izboru selektorja Gregorja Butale odločila, da velike nagrade FBS za najboljšo uprizoritev ne podeli.

Tekmovalni program z redkimi izjemami predstavlja širok in kvaliteten prerez ustvarjalnih pristopov h gledališkemu mediju, ki je produkcijsko in izvedbeno suveren, vendar mu manjka celostnih pristopov, ki bi bili hkrati profesionalno prebojni in tudi inovativni, da bi lahko komunicirali z občinstvom in prostorom gledališča, ki ni nujno omejen samo na dialog z lastno estetsko zgodovino in kontekstom. Strokovna žirija je v nekaj predstavah prepoznala ta potencial, ki po njenem mnenju, v nobeni izmed predstavljenih produkcij ni bil popolnoma dosežen.

Pri tem moramo poudariti, da je bilo v večini produkcij ustvarjenih veliko število izjemnih igralskih dosežkov, in žirija je pri podelitvi igralskih nagrad imela izredno težko delo.

 

OBRAZLOŽITVE
 

NAGRADO ZA PREVOD IN JEZIKOVNO ADAPTACIJO TEKSTA PATRICKA MARBERJA OD BLIZU PREJME TINA MAHKOTA

TINA MAHKOTA je s prevodom Marberja ključno pomagala graditi prepričljivo, polnokrvno gledališko igro četverice protagonistov. Avtentičen urbani pogovorni jezik je z živimi dialogi izjemno subtilno uglašen s časom. Funkcijske, generacijske in psihološke govorne navade posameznih dramskih likov so ritmične in prepričljive. Urbana govorica današnjosti z odra zazveni bližnje in presežno hkrati, provokativno in avtentično. Prevajalka je s pazljivo izbiro pogovornega jezika in dovolj drzno, funkcionalno izbiro vulgarizmov in čustveno zaznamovanih izrazov ujela duha časa in sodobnih kompleksnih razmerij med spoloma.

 

NAGRADO ZA VLOGO NEVESTE V PREDSTAVI MALOMEŠČANSKA SVATBA V IZVEDBI DRAME SNG MARIBOR PREJME MATEJA PUCKO

MATEJA PUCKO je odigrala Nevesto s pretanjeno in presunljivo zrelo gesto. Majhen prostor za artikulacijo je izrabila z vsemi registri - natančno in raziskujoče. Z utišano igro razpira večplastnost lika, ki akumulira v sebi vse mogoče svetove in odnose, sesuvajoče se pred očmi gledalcev. Virtuozna igra, vsa navznoter v gesti in mimiki, se ne zanaša na preizkušene igralske učinke, ampak išče svoj lasten izraz za vse odtenke prikrite nemoralnosti, pritlehnosti in razkroja.

 

NAGRADO ZA MLADEGA IGRALCA ZA STVARITEV V PREDSTAVI PREKLET NAJ BO IZDAJALEC SVOJE DOMOVINE! V IZVEDBI SLOVENSKEGA MLADINSKEGA GLEDALIŠČA PREJME UROŠ KAURIN

UROŠ KAURIN se v radikalnem samorazgaljajočem prepletu ljubezni in sovraštva, norosti in bolečine drzno spopade s svojo lastno gledališko in človeško reprezentacijo. S krhko in hkrati močno prezenco ter odrsko samozavestjo suvereno začrta neizprosen prepad med generacijami – na odru in zunaj njega. S premišljeno odmerjenimi igralskimi sredstvi se prepričljivo vzpostavi kot enakovreden partner v kolektivni igri, obenem pa se izriše s svojo provokativno posebnostjo in ostrim, neizprosnim premislekom o gledališču danes in tukaj ter svojo lastno (generacijsko) rušiteljsko in graditeljsko vlogo v njem.

 

NAGRADO ZA KOSTUMOGRAFIJO ZA PRESTAVO OD BLIZU V IZVEDBI DRAME SNG MARIBOR PREJME LEO KULAŠ

Čeprav že dolgo uveljavljen v slovenskem in evropskem gledališkem prostoru kot avtor z baročno domišljijo ter obenem z zavestjo o svetovnih modnih trendih, je LEO KULAŠ v predstavi Od blizu ustvaril natančen minimalizem v oblikovanju vsakdanjega kostuma, ki v številnih transformacijah postaja pomemben element dramaturške gradnje. Vsakdanji kostumi se nevidno vključujejo v celoten vizualnočustveni koncept predstave in izpostavijo urbano dimenzijo subjektov te majhne, a kompleksne predloge.

 

NAGRADO ZA VLOGO SESTRE ALME V PREDSTAVI PERSONA V IZVEDBI MINI TEATRA LJUBLJANA PREJME JANJA MAJZELJ

Sestra Alma je kot osrednji lik antologijske Bergmanove stvaritve izreden igralski izziv, ki se ga je JANJA MAJZELJ lotila s čudovitim igralskim razponom: obenem zrela in naivna, svetla in žalostna, polna življenjske radosti in v strahu pred pastmi življenja, je Alma nosilec kompleksa pomenov Persone. V nenehnem dialogu s tiho soigralko, pripelje Janja Majzelj na oder vprašanje ženske identitete v današnjem času v minimalističnem slogu in z bolečo intenziteto presega psihološki realizem in diktat vzorcev ter modelov sodobne odtujene družbe.

 

NAGRADO ZA IZJEMNO KOLEKTIVNO STVARITEV PREJME AVTORSKA EKIPA PREKLET NAJ BO IZDAJALEC SVOJE DOMOVINE! V IZVEDBI SLOVENSKEGA MLADINSKEGA GLEDALIŠČA LJUBLJANA

Kompleksno travmo Jugoslavije in njenega razpada je avtorski kolektiv predstave zaobjel silovito, brez zadržkov in z jasnim namenom raziskovanja provokativnih perspektiv, vendar z občutljivostjo in zapletenostjo subjektivnih pogledov, ki zgradijo močan dogodek brez vsakršne banalnosti, sentimentalnosti ali nostalgije. Prepletanje "velike slike" kolektiva in identitete "bivše države" z globinskim in neusmiljenim posegom v resničnost gledališkega kolektiva, obremenjenega s kompromitirajočo naravo preteklih dejanj, generacijskim prepadom in latentnimi konflikti in zamerami, je tista kvaliteta, ki iz predstave naredi izjemno študijo sodobne skupnosti, ta pa se lahko utrdi in preobrazi le skozi eksorcistične posege.

 

NAGRADO ZA KOSTUMOGRAFIJO ZA PREDSTAVO MALOMEŠČANSKA SVATBA V IZVEDBI DRAME SNG MARIBOR PREJME ALAN HRANITELJ

Kostumi ALANA HRANITELJA v monokromatsko scensko rešitev Henrika Ahrja pripeljejo poglavitne vizualne označevalce, ki podpirajo psiho-socialno vzpostavitev posameznih likov, ki so v Brechtovem originalu enoznačni. Prav tako predlogo iz začetka prejšnjega stoletja, v sodelovanju z režijskimi rešitvami subtilno pripeljejo bližje današnjemu času in s tem naslovijo sodobni srednji razred, mlajšega sorodnika tistega, o katerem je Brecht spregovoril v tej komediji pred devetdesetimi leti.

 

NAGRADA ZA CELOSTNI PROSTORSKI KONCEPT ZA PREDSTAVO OD BLIZU V IZVEDBI DRAME SNG MARIBOR PREJME DRAGUTIN BROZ

Prostorski koncept predstave Od blizu, ki ga je ustvaril DRAGUTIN BROZ, je omogočil sodobno režijo in igralske dosežke, ki so učinkovito razgalili emotivni in travmatski horizont odtujenega subjekta v urbanih razmerjih. Vizualni in arhitekturni "cut-up" Marberjevi predlogi omogoča neposrednost in gledališko izkušnjo, ki je obenem intimna in deluje kot oddaljena čustvena pokrajina.

 

NAGRADO ZA VLOGO TAŠČE V PREDSTAVI KO SEM BIL MRTEV V IZVEDBI SNG DRAMA LJUBLJANA PREJME JERNEJ ŠUGMAN

Predstava Ko sem bil mrtev je dovršena žanrska konstrukcija in je v svoji enodimenzionalnosti ustvarjalen poseg v razumevanje funkcije sodobnega dramskega gledališča. JERNEJ ŠUGMAN je v vlogi Tašče ustvaril virtuozen stil igre in ekspresije, ki se neprestano giblje po zelo ostrem rezilu na meji med banalnostjo in večplastnostjo, ki jo zdržita samo natančna študija in vrhunska disciplina. S svojo energijo, odzivnostjo in dinamičnostjo je celotnemu konceptu in soigralcem omogočil izlet v globine komedijskega žanra in nas opomnil na to, zakaj včasih tako ljubimo film in njegovo zgodovino.

 

NAGRADO ZA VLOGO BABICE IN EVICE V PREDSTAVI ŽABE V IZVEDBI MESTNEGA GLEDALIŠČA PTUJ PREJME PIA ZEMLJIČ

Babica in Evica PIE ZEMLJIČ vstajata iz temeljne poetične strukture dramske predloge Žabe. Igralkine levitve so vpete v metafiziko predstave in so natančno uglašene z intenzivno prezenco obeh soigralcev. Njeno igro odlikujejo številne nianse in intenziven notranji naboj, tako čustveni kot erotični. Med vlogama prehaja subtilno, čisto, včasih zadržano. V molku se njena igra spreminja v esej, čutnost se pretvarja v krajine, v katerih sugestivnost njene igralske drže stopa v močan in inteligenten dialog z režijo in gledalcem.

 

NAGRADO ZA VLOGO LUTZA V PREDSTAVI ZASEBNO ŽIVLJENJE V IZVEDBI SNG DRAMA LJUBLJANA PREJME UROŠ FÜRST

Fürstova igra se v vlogi Lutza izkaže kot odlična poosebitev sodobnega moškega. Virtuozno in z navidezno lahkoto sledi dramaturgiji Syhine predloge v njenih hitrih prehodih med pokrajinami igre, pripovedi in spomina. Obenem gre za markanten portret sodobnega sveta zasebnih življenj razpetih med službo, samoto in "načelom nedoločnosti" do nasprotnega spola.

 

NAGRADO ZA REŽIJO ZA PREDSTAVO ZASEBNO ŽIVLJENJE V IZVEDBI SNG DRAMA LJUBLJANA PREJME IVANA DJILAS

Režija IVANE DJILAS je na prvi pogled nevidna in umaknjena v ozadje. Vendar je dosegla učinkovito, natančno in ritmično usklajeno naracijo in vodenje od prizora do prizora, v sozvočju z eliptičnim dramaturškim slogom in s temo krhkosti odnosov v sodobni družbi, ki so osnova Syhinega besedila. Na premici našega vsakdana je Djilasova z igralci odkrila poetične trenutke, ki so bili podani sugestivno in z inteligentno trpko humornostjo.

 

NAGRADO ZA MLADO IGRALKO ZA VLOGO ALICE V PREDSTAVI OD BLIZU V IZVEDBI DRAME SNG MARIBOR PREJME EVA KRAŠ

V zapleteni igri štirih enakovrednih protagonistov Marberjeve drame je EVA KRAŠ lik Alice vzpostavila kot najbolj berljiv, a izrazito večplasten lik. Njena idealistična vera v čistost prave ljubezni sredi vrtinca čustvene zmešnjave urbanega srednjega razreda, ki ga predstavljajo ostali trije karakterji, doživi popoln in tragičen poraz. Interpretacija EVE KRAŠ prepričljivo prehaja med ranljivostjo in čutno ter seksualno osvobojenostjo in predstavlja ključno protiutež trem izvrstnim soigralcem.

 

*** 

Posebni diplomi Festivala Borštnikovo srečanje prejmeta Majda Širca in Franc Kangler za ureditev pravno-formalnega statusa festivala.

***

 

Nagrada DGKTS

Društvo gledaliških kritikov in teatrologov Slovenije podeljuje letošnjo nagrado uprizoritvi v produkciji Mestnega gledališča Ptuj in režiji Jerneja Lorencija ŽABE.

Režiser Jernej Lorenci uprizarja slovensko klasično besedilo Gregorja Strniše kot igro, ki z različnimi uprizoritvenimi prijemi kaže prav na značaj igre same, pri tem pa nenehno zavzema tudi odnos do gledališkega medija. To počne na vseh ravneh uprizarjanja: s scenografijo Branka Hojnika, ki v odrskem prostoru z vrsto "vsakdanjih" scenskih elementov vzpostavlja svet v malem; s kostumografskimi levitvami Belinde Radulović; z načini igralskega podajanja Igorja Samoborja, Radka Poliča in Pie Zemljič, ki segajo od pripovedi prek upodobitve do vzpostavljanja distance in vnašanja komentarja vanjo; navsezadnje pa tudi z obračanjem k občinstvu kot integralnem delu uprizoritve. Vse to so postopki, ki na Strniševo priliko pronicljivo pogledajo z družbenih, identitetnih in značajskih stališč, izhajajočih iz trenutka, ki ga živimo.

Klasična spletna stran

Naša spletna stran uporablja piškotke s pomočjo katerih izboljšuje vašo uporabniško izkušnjo, omogoča uporabo vtičnikov družbenih medijev ter analizira promet. Ali se strinjate z njihovo uporabo?

Več o uporabi piškotkov

Uporaba piškotkov na naši spletni strani

Pravna podlaga

Podlaga za sporočilo je spremenjeni Zakon o elektronskih komunikacijah (Uradni list 109/2012, v nadaljevanju ZEKom-1), ki je začel veljati na začetku leta 2013 ter je prinesel nova pravila glede uporabe piškotkov in podobnih tehnologij za shranjevanje informacij ali dostop do informacij, shranjenih na računalniku ali mobilni napravi uporabnika.

Kaj so piškotki?

Piškotki (angleško cookies) so kratke tekstovne datoteke, ki se lahko razpošiljajo in shranijo na vašem računalniku, pametnem telefonu ali kateri koli drugi napravi, ki dostopa do spletnih strani po internetu. Piškotke lahko uporabimo pri zbiranju informacij o načinu, kako uporabljate neko spletno stran, in posledično pri prilagajanju vsebin spletne strani ob vašem naslednjem obisku, največkrat z namenom, da je uporabnikova izkušnja boljša. V piškotku je običajno zaporedje črk in številk, ki se naloži na uporabnikov računalnik, ko ta obišče neko spletno stran. Ob vsakem ponovnem obisku bo spletna stran pridobila podatek o naloženem piškotku in uporabnika prepoznala.

Uporaba piškotkov na spletu ni nič novega. Več informacij o piškotkih lahko najdete na spletni strani www.aboutcookies.org, kjer so tudi navodila, kako jih pobrišete.

Vrste piškotkov

Nujno potrebni piškotki

Tovrstni piškotki omogočajo uporabo nujno potrebnih komponent za pravilno delovanje spletne strani. Brez teh piškotkov servisi, ki jih želite uporabljati na tej spletni strani, ne bi delovali pravilno (npr. prijava, nakupni proces, varnost ...).

Izkustveni piškotki

Tovrstni piškotki zbirajo podatke o tem, kaj uporabniki delajo na spletni strani, z namenom izboljšanja izkustvene komponente spletne strani (npr. katere dele spletne strani obiskujejo najpogosteje). Ti piškotki ne zbirajo informacij, po katerih bi lahko identificirali uporabnika.

Funkcionalni piškotki

Tovrstni piškotki omogočajo spletni strani, da si zapomni nekatere vaše nastavitve in izbire (uporabniško ime, jezik, regijo ...) ter zagotavlja napredne, uporabniku prilagojene funkcije. Tovrstni piškotki lahko omogočajo sledenje vašim dejanjem na spletni strani.

Piškotki za usmerjanje

Piškotki za usmerjanje so povezani s storitvami tretjih oseb (npr. oglaševalska in družabna omrežja), na primer gumba "Všečkaj" in "Deli z ostalimi". Tovrstni piškotki lahko omogočajo sledenje vašim dejanjem na spletu. Te piškotke urejajo in gostijo tretje osebe.

Piškotki, ki jih uporabljamo na tej spletni strani

Ime piškotka Avtor Opis
borstnikovo_frontend Festival Borštnikovo srečanje Sejni piškotek, ki spremlja vašo dejavnost na spletni strani – brez tega piškotka bi vas vsaka podstran obravnavala kot novega obiskovalca. Nujen je za normalno delovanje spletne trgovine.
bcms_cookie_accepted
bcms_cookie_declined
Festival Borštnikovo srečanje Ta piškotka beležita vašo izbiro glede uporabe piškotkov na naši spletni strani.
__utma
__utmb
__utmc
__utmv
__utmz
Google Analytics Merjenje obiskanosti spletne strani z orodjem Google Analytics (orodje za spletne analitične podatke podjetja Google).
Google Analytics politika zasebnosti / Onemogočite sledenje Google Analytics (opt-out)
di
dt
psc
uid
uit
uvc
siteaud
ana_svc
atuvc
user_token
AddThis Te piškotke nastavi vtičnik za delitev z družabnimi omrežji podjetja AddThis.
AddThis politika zasebnosti / Onemogočite sledenje AddThis (opt-out)
c_user
s
xs
presence
datr
ft
lu
sub
lsd
reg_ext_ref
reg_fb_gate
reg_fb_ref
wb
act
_e_3qqF_0
wd
p
Facebook Te piškotke nastavi Facebookov vtičnik.
Facebook piškotki in podobne tehnologije
__utma
__utmz
SID
LOGIN_INFO
use_hotbox
PREF
SSID
HSID
watched_video_id_list
demographics
VISITOR_INFO1_LIVE
YouTube Te piškotke nastavi videopredvajalnik YouTube.
Vrste piškotkov, ki jih uporablja Google
_ga
__utma
__utmb
__utmc
__utmv
__utmz
SC
PREF
HSID
SSID
APISID
SAPISID
SNID
NID
GoogleAccountsLocale_session
AnalyticsUserLocale
GAPS
Google Maps Te piškotke nastavi zemljevid Google Maps.
Vrste piškotkov, ki jih uporablja Google

Nadzor piškotkov

Shranjevanje in upravljanje piškotkov je pod popolnim nadzorom brskalnika, ki ga uporablja uporabnik. Brskalnik lahko shranjevanje piškotkov po želji omeji ali onemogoči. Piškotke, ki jih je brskalnik shranil, lahko tudi enostavno izbrišete – za več informacij obiščite spletno stran www.aboutcookies.org. Vašo odločitev glede uporabe piškotkov na tej spletni strani vedno lahko spremenite s klikom na povezavo Piškotki.

Upravljalec piškotkov

Festival Borštnikovo srečanje.